Boende och fortsättning på dagens äventyr

Sputte bestämde sig för att komma ut idag också och hälsa på sparvarna, men han vågade väl inte riktigt fram. Dock tog sputte och ´flingan en liten flygtur i rummet. Esse var väldans nyfiken på alla kråkorna och kikade ner i buren på Lupin som väste för fullt åt henne.


Hirs är gott!


Gardinstången är en trygg plats där man kan känna sig störst :)


Sputte ute!


Inte så lätt att kolla när blixten går igång, men han är så söt när han blundar :D

Sputte var väldigt tjurig idag, förmodligen lite svarsjuk på sparvarna, så han ville inte umgås så mycket med oss.
Men nu är alla pippisarna inne i sina burar, som för övrigt kommer här!

Sparvarnas bur
Här har de nyss flyttat in efter en tids karantän i köket. Denna bur var kråkornas bur förut men eftersom den inte uppfyller L80-måttet för nymfkakadua så har sparvarna fått flytta in där nu. Jag köpte den med Sputte och Luna, den var riktigt ful när den kom till mig, men efter lite färg och tyg är den som ny :) 


Kråkornas bur
Denna bur köpte jag för ett litet tag sen av en burbyggare. Den uppfyller kraven för burmått för nymfkakadua. Innermåtten är 120b 70d 80h men det är i stort sätt omöjligt att visa storleken på den på bild! Om man inte har något att jämföra med. När jag just byggt ihop den och den stod på golvet så var den framför min soffa och den är nästan lika stor som en tvåsitssoffa. ;)


Det var allt för idag! /Frida


Kommentarer
Postat av: Mr Sax

Väldigt snygg bild den översta.

2009-11-09 @ 10:11:03
Postat av: Frida

Tack Mr Sax!

2009-11-09 @ 13:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0