Presentation av kråkorna

Lukas
Lukas, eller Kråkan som han kallas är min familjs lilla charmgosse, han kom till oss för ca.6 år sen. Han kan vissla massa visor, ropa på folk och säga "hej kråkan" Han bor inte med mig men är mitt lilla hjärtegull ändå :)


Sputnik
Sputnik kom till mig i somras och är den tamaste av alla mina fåglar Han är ca 2 år gammal. Han är himla go och rar. Sputnik älskar att äta allt matte äter och mattes fina emma-stol den har han beslagtagit. Hans hjärtats tjej är Luna.


Luna
Luna är Sputniks tjej, hon är en vacker lutino. Luna är ca 6 år gammal och gillar att äta. Hon leker gärna med snören och är den dominanta honan i gruppen. Luna är väldigt duktig med fötterna och greppar maten som en riktig goja :)


Lupin
Lupin kom till mig i våras med sin tjej Dora. Han är en normalfärgad hanne som gillar att busvissla och följa sin idol -Sputnik. Han är lite skygg men börjar vänja sig bättre med oss. Han visslar så fint att matte tycker han är gullig även fast han inte gillar matte så himla mycket :)


Dora
Dora är den skyggaste av alla mina fåglar, men också mattes lilla favorittjej på ett sätt. Även fast hon är skygg och inte gärna vistas bland människor har hon väldigt stor personlighet. På ytan är Dora skygg, rädd och snofsig, men egentligen är hon en liten rebell. Hon älskar att tugga sönder saker när matte inte ser och hon hittar gärna på hyss. Hon brukar bolla ihop sig till en väldigt rund kråka så därför kallas hon "Doraboll". Dora brukar även sitta och mima till musik, tror inte det är det hon egentligen gör men det ser då roligt ut. :)


Det var kråkorna! Här näst kommer en presentation av Sparvarna :)

/ Frida


Kommentarer
Postat av: Angelica Ölmgren

Hihi, vad roligt! :D

2009-11-08 @ 13:15:08
URL: http://angelicaolmgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0